Vær OBS på at i 13-årsklassene vil lagene kunne få enkelte kamper på kunstgress i B.Langseth Arena pga. kapasiteten i Selbuhallen


PRISER:
For informasjon om påmelding og priser, gå til menyvalg “Påmelding”.


ANKOMST
Ved ankomst må alle overnattende lag komme til Hovedsekretariatet  for registrering av lag og for få henvisning til sitt rom.


HOVEDSEKRETARIAT

Selbu ungdomsskole


MAT/KIOSK

  • Frokost lørdag 
  • Lunsj lørdag 
  • Middag lørdag 
  • Frokost søndag 
  • Lunsj/middag søndag 
  • Kiosk: Salg av pølse, chips, og drikke. Kioskene åpner ved kampstart.


OVERNATTING
Bell skole og Selbu Ungdomsskole

Utsjekk/opprydding: Må skje før kl 12.00 på søndag. Rommene skal være ryddet og kostet. Søppel tømmes Lagleder skal gjennomgå rommene sammen med en ansvarlig for SelbuCup før de kan forlate rommet.

Nattevakter: Selbucupen har egne nattevakter som går streifvakter.

Madrasser: Doble luftmadrasser er ikke ønskelig da dette skaper plassmangel på rommene.


Det skal være ro  kl. 23.00! (24.00 lørdag)

PARKERING
Parkering ved cupområdet.

Det er dessverre ikke mulig å lade El-biler på cupområdet, men det er andre muligheter i Selbu Sentrum.

GARDEROBER
Garderober i Selbuhallen benyttes fritt.

DISKOTEK
Arrangeres i Tælet, lørdag kl 19-22

Diskoteket er åpent for alle opp til 16 år. For gjester/spillere som ikke har A- eller B-kort koster inngangsbilletten 50 kroner. Foresatte har gratis inngang.


SOSIALE AKTIVITETER

Basseng 

Lagene har tilbud om å benytte basseng v/ Selbu ungdomsskole. Lagene må skrive seg på liste i sekretariatet ved ankomst fredag/lørdag. Bassenget kan benyttes 1 time pr lag Lagene må ha med minst 1 voksen.

Det vil være badevakter tilstede. Det koster 50,- pr pers, betales via vipps ved påmelding i sekretariatet. 

Bassenget er åpent: Lørdag: 10.00-17.00 Søndag: 10.00- 15.00


MOT stiller med gratis ansiktsmaling, samt noen enkle balanseaktiviterer og tegne stasjon i B. Langseth Arena

APOTEK
Husk å ta med deg all medisinen du tror du vil trenge, også smertestillende e.l. Boots apotek i Selbu sentrum har åpent 10-15 på Lørdag. Søndag stengt.

 
RUSMIDLER
Det er forbudt å bruke/inneha alkohol, narkotika og andre rusmidler på eller utenfor området. Lag som ikke overholder forbudet vil bli rapportert.

HITTEGODS
Hittegods blir tatt i mot og tatt vare på av Hovedsekretariatet under cupen. Husk å merke alt utstyr med navn og adresse.

Etter cupen vil hittegodset bli oppbevart i Selbuhallen.


SPILLEREGLER 

PS! Håndballforbundet har fastsatt dato for oppstart av ny serie/sesong til 1.Juli.

Dvs. at man på SelbuCup skal melde på laget i samme årsklasse som de spilte i siste sesong.

Klasse Lag SpilletidFødselsår  
 Mini 7 J/G/Mix 2 x 7 min2016 eller senere 2 min pauseIkke sluttspill
 Mini 8 J/G/Mix 2 x 7 min2015 eller senere2 min pauseIkke sluttspill
 9 år J/G 2 x 10 min2014 eller senereUten pauseIkke sluttspill
 10 år J/G 2 x 10 min2013 eller senereUten pauseIkke sluttspill
 11 år J/G 2 x 10 min2012 eller senereUten pauseIkke sluttspill
 12 år J/G 2 x 10 min2011 eller senereUten pauseIkke sluttspill
      
 13 år J/G 2 x 12 min2010 eller senereUten pauseSluttspill
 14 år J/G 2 x 12 min2009 eller senereUten pauseSluttspill






 16 år
 J/G 2 x 12 min2007 eller senere Uten pauseSluttspill 

Turneringsregler:

  • Klasse Mini J/G/Mix 7-8 år: 4'er håndball uten avkast. Minihåndballmål. 
  • Klasse J/G 9-10: 5'er håndball uten avkast. Banen er 26x20m og målene har nedsenket tverrligger. Ikke sluttspill. 
  • Klasse J/G 11: 6'er håndball uten avkast. Målene har nedsenket tverrligger. Ikke sluttspill.
  • Klasse J/G 12: 6'er håndball uten avkast. Ikke sluttspill.
  • Klasse J/G 13-16: Ordinær 7'er håndball. Sluttspill. Kan bli satt opp med kamper fra fredag kveld. 


  • Det gis IKKE mulighet for å melde på ANTILAG. (Antilag er når man benytter samme spiller(e) på flere lag, også på tvers av årsklasse).

  • NHF' bestemmelser for turneringsarrangement gjelder.
  • Det registreres ikke resultater for klassene 7-10 år. For 11-12 år registreres resultatet, men det registreres ikke tabell. For 13 år og eldre er det resultatregistrering, tabeller og sluttspill.
  • Det er ikke anledning til å ta time-out.
  • Protester: Protestgebyr 1000,- kr. Dersom protest tas til følge, vil gebyret bli betalt tilbake.



Sluttspill-regler (for J/G 13 og oppover)

  • Etter innledende kamper:

    • Står to eller flere lag likt i poeng, avgjøres rekkefølgen på lagene slik:

    1. Poengforskjell i innbyrdes oppgjør

    2. Målforskjell i innbyrdes oppgjør

    3. Flest scorede mål i innbyrdes oppgjør

    4. Målforskjell i samtlige spilte kamper

    5. Flest scorede mål i samtlige spilte kamper

    6. Loddtrekning

  • Spilletider kvartfinale og semifinale; 2 x 12 min (klokka går ved sidebytte)

  • Spilletider A- og B-finaler; 2 x 12 min og 5 min pause

  • Ved uavgjort i sluttspill: For kamper i videre-/sluttspillet som står uavgjort etter ordinær spilletid, skal det spilles til første mål vinner- maks 4 min. Er stillingen fortsatt uavgjort, avgjøres kampen ved 3 x straffekast fra hvert lag (3 ulike spillere plukkes ut). Deretter 1 og 1 spiller til vinner er avgjort (da kan tidligere straffeskytter benyttes).

    • Avkast ved spilleforlengelse avgjøres med loddtrekning, likeså straffekast.

    • Ved uavgjort i A-finaler: 2 x 3 min ekstraomganger. Er stillingen fortsatt uavgjort, avgjøres kampen ved 3 x straffekast fra hvert lag (3 ulike spillere plukkes ut). Deretter 1 og 1 spiller til vinner er avgjort (da kan tidligere straffeskytter benyttes).

    • Avkast ved spilleforlengelse avgjøres med loddtrekning, likeså straffekast.


PULJESPILL OG PREMIERING

  • Premiering til alle spillere i klasser 7 - 12 år. 
  • Kamper med sluttpill premieres etter avvikling av finaler.

                                                                                                                                                             

JURY

Jurysammensetningen i Selbucup 2024 blir bestemt før cupstart.

Juryens oppgave er å behandle evt. protester fra deltagende lag. Protest skal meldes inn til hovedsekreteriatet. Før protesten behandles av juryen må det betales inn et protestgebyr på kr. 1000,- Hvis protesten tas til følge vil dette gebyret bli betalt tilbake.


KAMPOPPSETT og RESULTATER

  • Kampoppsett blir lagt ut på hjemmesiden ca. 1 uke etter at påmeldingsfristen er utløpt. Ved behov for sammenslåing av klasser vil aktuelle lag bli kontaktet for godkjenning. Endringer etter første publisering vil bli meddelt alle berørte lag pr. e-post.
  • Resultater oppdateres fortløpende i Profixio. Vi anbefaler å laste ned appen Profixio og velge Selbucup 2024. Dette er den raskeste og beste resultatservicen for de som har egen smarttelefon.
  • Dispensasjoner:
  • For klasse Mini – J/G 12 år gis det en generell dispensasjon der 2 spillere kan spille på flere lag i samme årsklasse. Disse 2 spillerne skal rulleres slik at topping av lag ikke forekommer. Søknad om dispensasjon er her ikke nødvendig.
  • Søknad om øvrige dispensasjoner fra regelverket sendes til ansvarlig for kampoppsett og dispensasjoner. (Se fane kontaktpersoner) Godkjente dispensasjoner vil bli publisert på hjemmesiden før cupstart. 
  • Se link på forsiden, selbuil.no/handball.
  • Registrering av spillere: Alle spillere må registreres med navn og fødselsdato innen 17. mai 2024. Dette gjøres via vår hjemmeside ved å gå inn på påmelding av lag.
  • Drakter: Ved draktlikhet stiller bortelaget med annen farge. Minilagene har tilgjengelige vester på banene.