REGLEMENT ADVENTSCUP


TURNERINGSDATO

06. desember 2025.

Første kampstart vil være lørdag kl 07:00, og siste finale er ferdig lørdag ca. kl 21:00.

Turneringsledelsen forbeholder seg retten til å flytte arrangementet til ny dato dersom forhold utenfor vår kontroll gjør det nødvendig. Ved beslutning om avlysning av turnering vil avgifter til påmelding tilbakebetales til lagene.


PRISER:

Påmeldingsavgift kr. 500 pr lag.


SPILLESTED

Selbuhallen med ankomst via Bellvegen.


SPILLETIDER


KAMPAVVIKLING

I klassene 13-16 år er lagene delt i puljer på 3-5 lag. De to beste lagene i hver pulje til A-sluttspill. Resterende lag går til B-sluttspill. Hvis det er færre enn 8 lag i en klasse, gjennomføres det ikke B-sluttspill.


PREMIERING

Premieseremoni med utdeling av pokal til vinnere av A-sluttspill og B-sluttspill.

Premieutdeling skjer på banen i etterkant av hver finale.


PARKERING

Parkering ved hallen eller ved siden av Selbu Ungdomsskole.

Det er dessverre ikke mulig å lade El-biler på cupområdet, men det er andre muligheter i Selbu Sentrum.


GARDEROBER

Garderober i Selbuhallen benyttes fritt.


APOTEK

Husk å ta med deg all medisinen du tror du vil trenge, også smertestillende e.l.

Boots apotek i Selbu sentrum har åpent 10-15 på lørdag. Søndag stengt.


RUSMIDLER

Det er forbudt å bruke/inneha alkohol, narkotika og andre rusmidler på eller utenfor området. Lag som ikke overholder forbudet, vil bli rapportert.


HITTEGODS

Hittegods blir tatt imot og tatt vare på av Hovedsekretariatet under cupen. Husk å merke alt utstyr med navn og adresse.

Etter cupen vil hittegodset bli oppbevart i Selbuhallen.


SPILLEREGLER

Klasse                Lag                Spilletid                Fødselsår

13 år                     J/G                                                2012 eller senere       Uten pause       Sluttspill

14 år                    J/G                                                 2011 eller senere       Uten pause        Sluttspill

15år                      J/G                                                2010 eller senere       Uten pause       Sluttspill


TURNERINGSREGLER:

· Klasse J/G 13-15: Ordinær 7'er håndball. Sluttspill.

· Turneringen spilles etter NHFs reglement, med følgende unntak:

       · Det er ikke anledning til å ta time-out. Dommerne er instruert til ikke å stoppe klokken, bortsett fra ved følgende situasjoner:

                     · Skader som kan bli langvarige. Skadde spillere skal behandles utenfor spillebanen så langt det er medisinsk forsvarlig.

                     · Ved uthaling av tid mot slutten av jevne kamper

· Det gis IKKE mulighet for å melde på ANTILAG. (Antilag er når man benytter samme spiller(e) på flere lag, også på tvers av årsklasse).

       · For å unngå misforståelser rundt regelen om spillervandring mellom 1. og 2. lag, viser vi til §85-2.3 i NHFs lover, der det fastslås             at en spiller i en turnering ikke kan delta på flere lag i samme klasse, men guttelag i 13 og 14 årsklassen kan benytte inntil 3                  jenter i samme eller yngre aldersklasse.

· Dispensasjoner:

        · Dispensasjoner gitt av forbund eller region gjelder også i turneringen, men følgende tillegg: «Turneringsjuryen kan etter                         søknad innvilge dispensasjoner før turneringen. Dispensasjonen gis for å fremme aktivitet, og skal ikke brukes i den hensikt å             forsterke laget. I konkurranseklassene 13-16 vil det ikke bli gitt dispensasjon til spillervandring mellom lag i samme klasse.»

        · Søknad om øvrige dispensasjoner fra regelverket sendes til ansvarlig for kampoppsett og dispensasjoner. (Se fane                      kontaktpersoner). Godkjente dispensasjoner vil bli publisert på hjemmesiden før cupstart.

        · Se link på forsiden, selbuil.no/handball.

· Protester: Protestgebyr 500,- kr. Dersom protest tas til følge, vil gebyret bli betalt tilbake.

· Det kan benyttes et ubegrenset antall spillere. Alle spillere må ha løst lisens etter forbundets regler og være spilleberettiget for laget de spiller på.


Praktiske opplysninger om kampavvikling

· Kampprogrammet er tett, og lagene bes om å holde seg klare 5 minutter før kampstart. Det lag som står oppnevnt som hjemmelag begynner til venstre (sett fra sekretariatet), stiller med ball og tar avkast. Ved draktlikhet, må bortelaget stille med reservedrakter eller vester. Alle lag må ta med ball og reservetrøyer/vester.

· Når sekretariatet blåser av kampen for full tid, forlater de spillende lag banen, mens de ventende lag umiddelbart inntar banen.


Rekkefølgeberegning i puljespill

· Rekkefølgeberegningen i puljespillet bestemmes som beskrevet i §9 i NHFs kamp- og konkurransereglement

· Står to eller flere lag likt i poeng, avgjøres rekkefølgen på lagene slik:

          o Poengforskjell i innbyrdes oppgjør

          o Målforskjell (differansen mellom scorede og innslupne mål) i innbyrdes oppgjør

          o Flest scorede mål i innbyrdes kamper

          o Målforskjell i samtlige spilte kamper

          o Flest scorede mål i samtlige spilte kamper

          o Loddtrekning

· Ved uavgjort i sluttspillkampene, benytter vi eget turneringsreglement:

          1. Lagene spiller til ett av lagene scorer mål (maks 5 minutter). Det trekkes om avkast.

             Dersom det fortsatt er uavgjort etter 5 minutter, avgjøres kampen på følgende måte:

         2. Ved loddtrekning. Gjøres av dommer/sekretariat. Lagleder representerer laget i trekningen.

· Ved uavgjort i A-finaler:

          o      2 x 3 min. ekstraomganger. Er stillingen fortsatt uavgjort, avgjøres kampen ved 3 x straffekast fra hvert lag (3 ulike spillere     plukkes ut).    

                  Deretter 1 og 1 spiller til vinner er avgjort (da kan tidligere straffeskytter benyttes).

          o      Avkast ved spilleforlengelse avgjøres med loddtrekning, likeså straffekast.


KAMPOPPSETT og RESULTATER

· Kampoppsett blir lagt ut på hjemmesiden ca. 1 uke etter at påmeldingsfristen er utløpt. Ved behov for sammenslåing av klasser vil aktuelle lag bli kontaktet for godkjenning. Endringer etter første publisering vil bli meddelt alle berørte lag pr. e-post.

· Resultater oppdateres fortløpende i Profixio. Vi anbefaler å laste ned appen Profixio og velge Adventscup 2025. Dette er den raskeste og beste resultatservicen for de som har egen smarttelefon.


TURNERINGSJURY

Jurysammensetningen i Adventscup 2025 blir bestemt før cupstart. Dette er;

- Veronica Solem Flack, Selbu IL Håndball (Selbu IL)

-

-

Protester på tilfeller inntruffet under kamp, må fremmes skriftlig med lagleders underskrift og leveres hovedsekretariat senest 30 minutter etter kampslutt. Protestgebyret er satt til kroner 500 og leveres samtidig med den skriftlige protesten. Protestgebyret tapes hvis protesten trekkes eller forkastes. Legitimasjon vises på forlangende av jury. Juryens avgjørelse er endelig og kan ikke appelleres. Hvis protesten tas til følge, vil dette gebyret bli betalt tilbake.